
Również na lekcjach fizyki uczniowie wykonywali projekty z magnetyzmu używając różnych pomocy z zestawów otrzymanych w ramach projektu Laboratorium Przyszłości.
Na zajęciach świetlicowych uczniowie budowali różne ruchome modele oraz proste konstrukcje, które potem programowali.
Do zabawy z programowaniem wykorzystywali zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie.
W lutym uczniowie kontynuowali wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W lutym na zajęciach dodatkowych uczniowie kontynuowali projektowanie i budowę swoich model wykorzystując zestawy Fischertechnik (Programowanie w szkole – zestaw dla początkujących) które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.
Część grupy kontynuowała konstrukcje różnych modeli mechanicznych, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0
Wykorzystywane podczas zajęć zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Również w styczniu uczniowie wraz z nauczycielem wykonywali próbne wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W styczniu na zajęciach dodatkowych uczniowie kontynuowali projektowanie i budowę swoich model wykorzystując zestawy Fischertechnik (Programowanie w szkole – zestaw dla początkujących) które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.
Część grupy konstruowała różne modele mechaniczne, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0
Wykorzystywane podczas zajęć zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W grudniu na świetlicy uczniowie budowali różne ruchome modele wykorzystując zestawy Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie. W ramach zajęć poznawali również różne rodzaje energii wykonując doświadczenia przy pomocy zestawu – Projekt naukowy STEAM – energia.
Na zajęciach dodatkowych uczniowie kontynuowali budowę model Fischertechnik które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.
Na lekcjach fizyki uczniowie mierzyli napięcie i natężenie prądu elektrycznego korzystając z Multimetrów cyfrowych.
W listopadzie na zajęciach kreatywnych na świetlicy uczniowie budowali różne modele wykorzystując zestawy: Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie oraz mBoty Explorer Kit.
Na zajęciach dodatkowych z robotyki uczniowie kontynuowali podstawy programowania wykorzystując tym razem zestawy dla początkujących. Uczniowie konstruowali stacjonarne i ruchome modele Fischertechnik, m. in. karuzelę, pojazd gąsienicowy.
W październiku uczniowie korzystali ze sprzętu otrzymanego z programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci brały udział w zajęciach rozwijających kreatywność konstruując modele ze światła i energii słonecznej oraz modele według własnego pomysłu.
Uczniowie budowali równiez proste konstrukcje, które potem programowali. Do zabawy z programowaniem wykorzystywali zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie.
Na zajęciach dodatkowych z robotyki, uczniowie chętnie łączą budowę prostych konstrukcji z programowaniem wykorzystując przekładnie, koła zębate, wprawiają modele w ruch. Stosując prosty program sterują zbudowanymi modelami.
We wrześniu na świetlicy odbywały się zajęcia kreatywne na których uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele, np. żyroskop, rower, wiatrak i inne modele – własnego pomysłu. Do budowy wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna. Podczas projektowania omawiane były zagadnienia dotyczące światła i energii.
Nasza Szkoła przystąpiła do programu Laboratoria Przyszłości.
O programie:
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Wsparcie finansowe przeznaczone zostało na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Zakupiony sprzęt obejmuje m.in.:
- Drukarka 3D;
- Zestawy doświadczalne z zakresu chemii, biologii, geografii i fizyki;
- Roboty;
- Aparat fotograficzny z wyposażeniem.
Pomoce te zostaną wykorzystane podczas zajęć rozwijających zainteresowania naszych uczniów.
Wymagania programu – Laboratoria Przyszłości – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Koordynator projektu:
Justyna Dzień, Agnieszka Cużytek