Na świetlicy w styczniu uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele.

Do zabawy wykorzystywali  eduBoty – robotyka i programowanie, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Uczniowie w styczniu na świetlicy poznawali wiadomości dotyczące prądu elektrycznego, budowali różne proste obwody używając zestawów uczniowskich do elektryczności z woltomierzem i amperomierzem, które otrzymaliśmy w  ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Na fizyce w styczniu uczniowie budowali różne proste obwody elektryczne, mierzyli napięcie i natężenie prądu używając zestawów uczniowskich do elektryczności z woltomierzem i amperomierzem, które otrzymaliśmy w  ramach programu Laboratoria Przyszłości.

W listopadzie na świetlicy uczniowie bawili się wykonując według instrukcji różne ciekawe eksperymenty, wykorzystywali do tego różne zestawy:  Projekt naukowy STEAM – woda, Projekt naukowy STEAM – energia , Projektu naukowego STEAM – siła i ruch. Wszystkie zestawy  otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Na zajęciach świetlicowych w listopadzie  uczniowie kontynuowali konstrukcje różnych modeli wykorzystując zestawy eduBoty – robotyka i programowanie, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Również na świetlicy uczniowie wykonywali doświadczenia dotyczące wody wykorzystując zestaw – Projekt naukowy STEAM – woda, poznali różne rodzaje energii, zobaczyli związek prędkości obiektu z jego energią, obserwowali przenoszenie energii z jednego miejsca do drugiego za pomocą dźwięku, światła, ciepła i prądu wykorzystując : Projekt naukowy STEAM – energia  oraz przeprowadzali doświadczenia związane z oddziaływaniem magnetycznym, z działaniem sił na ruch obiektu korzystając z Projektu naukowego STEAM – siła i ruch. Wszystkie zestawy  otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Na zajęciach świetlicowych w październiku 23r. uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele.

Do zabawy wykorzystywali  zestawy: Fizyczne konstrukcje STEM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Podczas projektowania omawiane były zagadnienia dotyczące światła i energii.

Uczniowie chętnie  wykonywali proste konstrukcje wykorzystując przekładnie, koła zębate, wprawiają modele w ruch.

Na lekcjach fizyki uczniowie poznawali różne rodzaje energii i obserwowali jej zamianę wykorzystując zestawy –  Projekt naukowy STEAM – energia.

W czerwcu  uczniowie na zajęciach dodatkowych kontynuowali konstruowanie ruchomych modeli pojazdów wyposażonych w czujniki, które następnie programowali.  Wykorzystali do tego zestawy Fischertechnik: Zestaw podstawowy Robotics TXT 4.0 oraz mBot Ranger.

Również w maju na lekcjach techniki uczniowie klasy VI kontynuowali konstruowanie  modeli mechaniczno – elektryczne. Do budowy swoich konstrukcji wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna, zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie, zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0 oraz mBot Ranger.

W maju uczniowie na zajęciach dodatkowych konstruowali zaawansowane ruchome modele pojazdów wyposażone w czujniki, które następnie programowali.  Wykorzystali do tego zestawy Fischertechnik: Zestaw podstawowy Robotics TXT 4.0 oraz mBot Ranger.

Na zajęciach świetlicowych uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele mechaniczne, według własnego pomysłu. Do budowy wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie. Starsi uczniowie swoje modele budowali wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0.

Na lekcjach techniki uczniowie klasy VI konstruowali zabawki –  modele mechaniczno – elektryczne. Do budowy wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna, zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie oraz zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEaM – mechanika 2.0.

W kwietniu najmłodsi  uczniowie z zaciekawieniem obserwowali działanie drukarki 3 D robiąc próbne wydruki. Drukarka 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation.

W kwietniu na zajęciach dodatkowych uczniowie pracowali nadal nad konstrukcją różnych modeli mechanicznych, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0.

Również w marcu  uczniowie wraz z nauczycielem wykonywali próbne wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Na zajęciach świetlicowych w marcu uczniowie budowali różne ruchome modele oraz proste konstrukcje wykorzystując zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie  natomiast starsi swoje modele budowali wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEM – mechanika 2.0 oraz konstruowali  mBoty Ranger.

W marcu prowadzone były  zajęcia dodatkowe z techniki na których uczniowie kontynuowali  konstrukcje różnych modeli mechanicznych, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0, następnie swoje projekty  uruchamiali. Dzięki czemu poznawali zasady działania maszyn, silników, kół zębatych, przekładni.

        Również na lekcjach fizyki uczniowie wykonywali projekty z magnetyzmu używając różnych pomocy z zestawów otrzymanych w ramach projektu Laboratorium Przyszłości.

     Na zajęciach świetlicowych uczniowie budowali różne ruchome modele oraz proste konstrukcje, które potem programowali.

Do zabawy z programowaniem wykorzystywali  zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie.

        W lutym uczniowie kontynuowali wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

               W lutym na zajęciach dodatkowych  uczniowie kontynuowali projektowanie i budowę swoich model wykorzystując zestawy Fischertechnik  (Programowanie w szkole – zestaw dla początkujących)  które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.  

Część grupy kontynuowała  konstrukcje różnych modeli mechanicznych, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0

Wykorzystywane podczas zajęć zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Również w styczniu uczniowie wraz z nauczycielem wykonywali próbne wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

W styczniu na zajęciach dodatkowych  uczniowie kontynuowali projektowanie i budowę swoich model wykorzystując zestawy Fischertechnik  (Programowanie w szkole – zestaw dla początkujących)  które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.

Część grupy konstruowała różne modele mechaniczne, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0

Wykorzystywane podczas zajęć zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

W grudniu na świetlicy uczniowie budowali  różne ruchome modele wykorzystując zestawy Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie. W ramach zajęć  poznawali również różne rodzaje energii wykonując doświadczenia przy pomocy zestawu – Projekt naukowy STEAM – energia.

Na zajęciach dodatkowych  uczniowie kontynuowali budowę model Fischertechnik które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.

Na lekcjach fizyki uczniowie mierzyli napięcie i natężenie prądu elektrycznego korzystając z  Multimetrów cyfrowych.

W listopadzie na zajęciach kreatywnych na świetlicy  uczniowie budowali różne modele wykorzystując zestawy: Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie oraz mBoty Explorer Kit.

Na zajęciach dodatkowych z robotyki uczniowie kontynuowali podstawy programowania wykorzystując tym razem zestawy dla początkujących. Uczniowie konstruowali stacjonarne i ruchome modele Fischertechnik, m. in. karuzelę, pojazd gąsienicowy.

W październiku uczniowie korzystali ze sprzętu otrzymanego z programu Laboratoria Przyszłości.  Dzieci brały udział w zajęciach rozwijających kreatywność konstruując  modele ze światła i energii słonecznej oraz modele według własnego pomysłu.

Uczniowie budowali równiez proste konstrukcje, które potem programowali. Do zabawy z programowaniem wykorzystywali  zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie.

Na zajęciach dodatkowych z robotyki, uczniowie chętnie  łączą budowę prostych konstrukcji z programowaniem wykorzystując przekładnie, koła zębate, wprawiają modele w ruch. Stosując prosty program sterują zbudowanymi modelami.

We wrześniu na świetlicy odbywały się zajęcia kreatywne na których uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele, np. żyroskop, rower, wiatrak i inne modele – własnego pomysłu. Do budowy wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna. Podczas projektowania omawiane były zagadnienia dotyczące światła i energii.

Nasza Szkoła przystąpiła do programu Laboratoria Przyszłości.

O programie:

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Wsparcie finansowe przeznaczone zostało na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.  Zakupiony sprzęt obejmuje m.in.:

  • Drukarka 3D;
  • Zestawy doświadczalne z zakresu chemii, biologii, geografii i fizyki;
  • Roboty;
  • Aparat fotograficzny z wyposażeniem.

Pomoce te zostaną wykorzystane podczas zajęć rozwijających zainteresowania naszych uczniów.

Wymagania programu – Laboratoria Przyszłości – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Koordynator projektu:
Justyna Dzień, Agnieszka Cużytek

Skip to content