Na świetlicy w styczniu uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele.
Do zabawy wykorzystywali eduBoty – robotyka i programowanie, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Uczniowie w styczniu na świetlicy poznawali wiadomości dotyczące prądu elektrycznego, budowali różne proste obwody używając zestawów uczniowskich do elektryczności z woltomierzem i amperomierzem, które otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Na fizyce w styczniu uczniowie budowali różne proste obwody elektryczne, mierzyli napięcie i natężenie prądu używając zestawów uczniowskich do elektryczności z woltomierzem i amperomierzem, które otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W listopadzie na świetlicy uczniowie bawili się wykonując według instrukcji różne ciekawe eksperymenty, wykorzystywali do tego różne zestawy: Projekt naukowy STEAM – woda, Projekt naukowy STEAM – energia , Projektu naukowego STEAM – siła i ruch. Wszystkie zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Na zajęciach świetlicowych w listopadzie uczniowie kontynuowali konstrukcje różnych modeli wykorzystując zestawy eduBoty – robotyka i programowanie, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Również na świetlicy uczniowie wykonywali doświadczenia dotyczące wody wykorzystując zestaw – Projekt naukowy STEAM – woda, poznali różne rodzaje energii, zobaczyli związek prędkości obiektu z jego energią, obserwowali przenoszenie energii z jednego miejsca do drugiego za pomocą dźwięku, światła, ciepła i prądu wykorzystując : Projekt naukowy STEAM – energia oraz przeprowadzali doświadczenia związane z oddziaływaniem magnetycznym, z działaniem sił na ruch obiektu korzystając z Projektu naukowego STEAM – siła i ruch. Wszystkie zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Na zajęciach świetlicowych w październiku 23r. uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele.
Do zabawy wykorzystywali zestawy: Fizyczne konstrukcje STEM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Podczas projektowania omawiane były zagadnienia dotyczące światła i energii.
Uczniowie chętnie wykonywali proste konstrukcje wykorzystując przekładnie, koła zębate, wprawiają modele w ruch.
Na lekcjach fizyki uczniowie poznawali różne rodzaje energii i obserwowali jej zamianę wykorzystując zestawy – Projekt naukowy STEAM – energia.
W czerwcu uczniowie na zajęciach dodatkowych kontynuowali konstruowanie ruchomych modeli pojazdów wyposażonych w czujniki, które następnie programowali. Wykorzystali do tego zestawy Fischertechnik: Zestaw podstawowy Robotics TXT 4.0 oraz mBot Ranger.
Również w maju na lekcjach techniki uczniowie klasy VI kontynuowali konstruowanie modeli mechaniczno – elektryczne. Do budowy swoich konstrukcji wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna, zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie, zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0 oraz mBot Ranger.
W maju uczniowie na zajęciach dodatkowych konstruowali zaawansowane ruchome modele pojazdów wyposażone w czujniki, które następnie programowali. Wykorzystali do tego zestawy Fischertechnik: Zestaw podstawowy Robotics TXT 4.0 oraz mBot Ranger.
Na zajęciach świetlicowych uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele mechaniczne, według własnego pomysłu. Do budowy wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie. Starsi uczniowie swoje modele budowali wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0.
Na lekcjach techniki uczniowie klasy VI konstruowali zabawki – modele mechaniczno – elektryczne. Do budowy wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna, zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie oraz zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEaM – mechanika 2.0.
W kwietniu najmłodsi uczniowie z zaciekawieniem obserwowali działanie drukarki 3 D robiąc próbne wydruki. Drukarka 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation.
W kwietniu na zajęciach dodatkowych uczniowie pracowali nadal nad konstrukcją różnych modeli mechanicznych, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0.
Również w marcu uczniowie wraz z nauczycielem wykonywali próbne wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Na zajęciach świetlicowych w marcu uczniowie budowali różne ruchome modele oraz proste konstrukcje wykorzystując zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie natomiast starsi swoje modele budowali wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEM – mechanika 2.0 oraz konstruowali mBoty Ranger.
W marcu prowadzone były zajęcia dodatkowe z techniki na których uczniowie kontynuowali konstrukcje różnych modeli mechanicznych, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0, następnie swoje projekty uruchamiali. Dzięki czemu poznawali zasady działania maszyn, silników, kół zębatych, przekładni.
Również na lekcjach fizyki uczniowie wykonywali projekty z magnetyzmu używając różnych pomocy z zestawów otrzymanych w ramach projektu Laboratorium Przyszłości.
Na zajęciach świetlicowych uczniowie budowali różne ruchome modele oraz proste konstrukcje, które potem programowali.
Do zabawy z programowaniem wykorzystywali zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie.
W lutym uczniowie kontynuowali wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W lutym na zajęciach dodatkowych uczniowie kontynuowali projektowanie i budowę swoich model wykorzystując zestawy Fischertechnik (Programowanie w szkole – zestaw dla początkujących) które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.
Część grupy kontynuowała konstrukcje różnych modeli mechanicznych, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0
Wykorzystywane podczas zajęć zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Również w styczniu uczniowie wraz z nauczycielem wykonywali próbne wydruki drukarką 3 D – FlashForge Adventurer 4 firmy FlashForge Corporation, która została zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W styczniu na zajęciach dodatkowych uczniowie kontynuowali projektowanie i budowę swoich model wykorzystując zestawy Fischertechnik (Programowanie w szkole – zestaw dla początkujących) które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.
Część grupy konstruowała różne modele mechaniczne, wykorzystując zestawy Fischertechnik – Doświadczenia STEAM – mechanika 2.0
Wykorzystywane podczas zajęć zestawy otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W grudniu na świetlicy uczniowie budowali różne ruchome modele wykorzystując zestawy Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie. W ramach zajęć poznawali również różne rodzaje energii wykonując doświadczenia przy pomocy zestawu – Projekt naukowy STEAM – energia.
Na zajęciach dodatkowych uczniowie kontynuowali budowę model Fischertechnik które następnie próbowali uruchomiać programując je za pomocą oprogramowania Robo Pro Light.
Na lekcjach fizyki uczniowie mierzyli napięcie i natężenie prądu elektrycznego korzystając z Multimetrów cyfrowych.
W listopadzie na zajęciach kreatywnych na świetlicy uczniowie budowali różne modele wykorzystując zestawy: Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna oraz eduBoty – robotyka i programowanie oraz mBoty Explorer Kit.
Na zajęciach dodatkowych z robotyki uczniowie kontynuowali podstawy programowania wykorzystując tym razem zestawy dla początkujących. Uczniowie konstruowali stacjonarne i ruchome modele Fischertechnik, m. in. karuzelę, pojazd gąsienicowy.
W październiku uczniowie korzystali ze sprzętu otrzymanego z programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci brały udział w zajęciach rozwijających kreatywność konstruując modele ze światła i energii słonecznej oraz modele według własnego pomysłu.
Uczniowie budowali równiez proste konstrukcje, które potem programowali. Do zabawy z programowaniem wykorzystywali zestawy – eduBoty – robotyka i programowanie.
Na zajęciach dodatkowych z robotyki, uczniowie chętnie łączą budowę prostych konstrukcji z programowaniem wykorzystując przekładnie, koła zębate, wprawiają modele w ruch. Stosując prosty program sterują zbudowanymi modelami.
We wrześniu na świetlicy odbywały się zajęcia kreatywne na których uczniowie świetnie bawili się konstruując różne modele, np. żyroskop, rower, wiatrak i inne modele – własnego pomysłu. Do budowy wykorzystali sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości – Fizyczne konstrukcje STEAM – światło i energia słoneczna. Podczas projektowania omawiane były zagadnienia dotyczące światła i energii.
Nasza Szkoła przystąpiła do programu Laboratoria Przyszłości.
O programie:
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Wsparcie finansowe przeznaczone zostało na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Zakupiony sprzęt obejmuje m.in.:
- Drukarka 3D;
- Zestawy doświadczalne z zakresu chemii, biologii, geografii i fizyki;
- Roboty;
- Aparat fotograficzny z wyposażeniem.
Pomoce te zostaną wykorzystane podczas zajęć rozwijających zainteresowania naszych uczniów.
Wymagania programu – Laboratoria Przyszłości – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Koordynator projektu:
Justyna Dzień, Agnieszka Cużytek